Wednesday, February 4, 2009

无心读书,所以另找lame的事情引开注意力

一日三餐无非是每个人习惯性的举动。但最近都是睡到午饭时刻才甘愿离开那温软的床铺。。。

说那么多废话其实我的目的是要叙述以下的事情

人们常常问的:

你怎么吃那么多??
-其实我的食量本来就很惊人的,只是你不知道罢了
xP

你怎么吃那么少???
-其实你被我骗了。。。 我是饭吃得少,菜肴却夹得多。。。 因为我认为菜煮得那么好吃,当然不可让厨师失望,而枉费他尽心竭力煮出来的美食啊。。。
呵呵呵呵

可是你饭跟菜都吃得不多呀!!
-可能你没看到我另外吃的糕点,零食吧!
嘻嘻嘻

所以说,其实大家是被我骗到了。。。
哈哈哈哈哈哈哈哈


~~~终于闹够了!读书去了~~~


i decided against and english version, and opted for a malay-english one instead, just to polish by very terrible malay
hehehe
Hence, the malay-english version:

takde mood nak belajar lah, baru saya cari benda lain untuk mengalihkan perhatian buat ketika ini

The three main meals we have each, are what is built into our mindset, totally out of kebiasaan. tapi, kebelakangan ini, ku selalu tak sampai hati meninggalkan katilku yang so comfortable sehinggakan sampainya masa untuk lunch barulah saya turun katil. Sebenarnya, all that crap was just an introduction for me to talk about the following:

People ask:

Ngape makan banyak sangat ya???
-sebenarnya, my food comsumption sangat mengejutkan. Hanya, kau tak tau saja

Ngape makan sikit-sikit le??
-sebenarnya, kau dah ditipu aku. Nasi yang saya ambil memang sikit, tapi kan, saya makan BANYAK lauk lah. Lauk pauk yang dimasak dengan begitu sedap, tentulah tak boleh disappoint the chef lah... Nanti the chef punya hasil titik peluh disia-siakan bahh...
hehehehe

Tapi ngape nasi dengan lauk pun makan sikit saja??
-mungkin kau tak nampak saya makan kek dengan junk food lain bahh..
heeheeheehee

Kesimpulannya, banyak orang yang telah ditipu saya... hahahah

(special note to Miss Yeoh: i'm so sorry tarnished the national language.)

1 comment:

Unknown said...

u r really boredd ahaha